måndag 25 februari 2013

Reminding myself

När de allra tyngsta dagarna bjuder på knytnävsslag och skällsord i stil med "du är inget värd, du har inte lyckats med något i ditt liv hittills", så får jag påminna mig själv om att allt handlar om inställning. Alla de val jag gjort har varit mina, och de har lett mig till där och det jag är nu. Jag kanske inte är supernöjd med där jag står, eller det jag hittills åstadkommit. Men jag är trots allt nöjd med den jag är idag. Och just den personen skulle jag kanske inte vara idag om jag inte följt mitt hjärta i de beslut jag hittills gjort. Jag tänker endast och enbart vara arg på de beslut jag tagit där hjärtat inte haft något att säga. Men det finns ingen anledning att gräma sig över dom, för allt det är i det förflutna. Dags att blicka framåt.


Inga kommentarer: